Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av Sandra - 28 augusti 2012 18:37

Tycker det minskar med båtar för varje år som går. Det är mest i Ellös hamn eftersom den är störst. Lite synd. Tycker att norrmännen kunde satsa lite mer på det, i år var inte Skilsö eller Saga med som brukar vara med. Windy tror jag att jag inte har sett någon gång alls där, samma sak gäller för Viksund. De är fina båtar och borde finnas mer på marknaden. Själv så försöker jag hitta en begagnad fast nyare Skilsö 33 HT men det är inte så lätt, hittade en men den fanns i Slovenien. 

 

Det fanns flera fina båtar nu under helgen, bland annat en Allures 45 som är en aluminium segelbåt. Den är väl mer för jorden runt segling och den hade väldigt snygg design som såg modernt ut. Mellan toaletten och salongen fanns det ingen tröskel, vilket jag inte har sett innan ombord på fartyg vilket är bra om det gungar och man ska in på toa så slipper man snubbla på den. Om man tycker om inredning och får möjlighet till att gå ombord på en Allures och Najad 570 så gör det. Var ombord på Hallberg Rassy 412 som var väldigt fin. Oceanis 45 hade en bra sittbrunn i aktern om man ska segla mycket. Många fina segelbåtar och när man tänker på motorbåtar så fanns det en del men främst segelbåtar. Det var ju då NordWest båtarna och den nya Forbina 42 Fly som har pentryt nere. Fanns även en Grand Banks 47 och en Fleming båt. 

 

Tycker att NordWest och Najad har lyckats bra, vet inte om Najad har haft det innan de gick ihop med varandra. Såg det nu under mässan att de båda modellerna hade små blåa lampor på akterdäck och badbryggan vilket ger en "rikare" och mysigare stämning. Tycker om sådana båtar som har belysning under badbryggan. Under inlägget Nord West 370 & 430 finns det bilder på vad jag menar. 

 

 

                         

Gilla!

Presentation


Hej! Jag är en sjöfartsintresserad tjej som älskar havet.
Profilbild: Azimut Leonard 98

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du/familjen en egen båt?
 Ja
 Nej
 Hyr en
 På G

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Blogkeen

Sjöfart

Ovido - Quiz & Flashcards