Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Sandra - 25 februari 2013 21:59

Sov över på Tjörn i helgen så körde därifrån till Trollhättan imorse. I Lilla Edet fick jag syn på ett fraktfartyg som körde in i slussen på väg uppåt så jag stannade till vid en parkeringsplats borta vid älven. Det var Dolfijn som var på väg till Lidköping, flaggad från Antigua Barbuda och är 81 meter lång och 12 meter bred, byggd 1989. Man kan se på styrhytten att det finns en delfin målad där, fint. 

 

 

 

 

 

 

 

Sedan när jag hade varit i skolan så tog jag en promenad runt kanalen och hade sett innan på AIS:en att Skagern var på väg uppåt mot Kristinehamn. Tänkte jag skulle se den i slussen men hann inte dit så fick se den precis när den går in i kanalen. Skagern är flaggad från Holland och är 82 meter lång och 12 meter bred, byggd 2000. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lägger även upp en bild från Trollhätte kanal utan något fartyg passerande. Bilden är tagen från järnvägsbron i Trollhättan. 

 

 

Gilla!

Presentation


Hej! Jag är en sjöfartsintresserad tjej som älskar havet.
Profilbild: Azimut Leonard 98

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du/familjen en egen båt?
 Ja
 Nej
 Hyr en
 På G

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Blogkeen

Sjöfart

Ovido - Quiz & Flashcards